تغیربرنامه

با سلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و عزای حسینی برنامه کوهنوردی در تاریخ های 92/8/17 و92/8/24  برگزار نمی شود.گروه کوه نوردی مارلیک  فرا رسیدن این ماه را به تمامی عزاداران حسینی تسلیت عرض میکند.

سه شنبه 14 آبان 1392 12:24 هانیه زوله

تغیر برنامه

با سلام خدمت تمام همنوردان

برنامه این هفته گروه کوهنوردی مارلیک در قلعه دو برادر واقع در عظیمیه  در تاریخ 92/8/10 می باشد .ساعت برنامه5 صبح و سرپرست برنامه آقای محمدی هستند . علاقه مندان تا تاریخ8/8 با اقای امرا هماهنگ شوند.

09366860547 اقای امرا

دو شنبه 6 آبان 1392 22:3 هانیه زوله

استفاده از باتوم در کوهستان

مطالعه ای که توسط اساتید دانشگاه نورث اومبریا انجام شد برای اولین بار نشان داده است که

باتون ها به حفظ عملکرد ماهیچه کوه پیماها کمک می کند و در عین حال بطور قابل توجهی درد

روزهای بعدی کوه پیمایی را می کاهند.

در این مطالعه ، 37 مرد و زن ورزشکار به دو گروه با تناسب اندام برابر تقسیم شدند و از آنان خواسته

شد به کوه اسنودون ، مرتفع ترین کوه انگلستان و ولز صعود کنند و فرود آیند. در میان یک گروه باتون

توزیع شد و نحوه استفاده از آن به آنان آموزش داده شد ، در حالیکه گروه دیگر بدون باتون کوه

کردند. هر دو گروه در شب قبل غذایی مشابه خوردند ؛ صبحانه ای........


ادامه مطلب

پنج شنبه 2 آبان 1392 16:4 امیررضا زوله

آشنایی با خرید وسایل کوه‌نوردی

بعد از یک‌ماه برنامه‌ریزی واین در و آن‌در زدن بالاخره می‌توانیم یک روز تعطیل خانواده را به قصد یککوهنوردی درست و حسابی از خانه بیرون بیاوریم.

همه چیز آماده است هرکس کهنه‌ترین کفش، کثیف‌ترینشلوار و چروک‌ترین لباسش را پوشیده و هر کیفی دم دستش بوده را بر‌داشته وهر خوردنی‌ای که فکر کرده آنجا هوس می‌کند را در آن ریخته است. تا ایستگاهاول همه وانمود می‌کنند که خسته نشده‌اند و فقط احتیاج به یک دستشویی یانوشیدنی دارند.

 بعد کم‌کم سرو صدا‌ها بلند می‌شود؛ یکی از صافی ته کفش می‌نالد، یکی ازسنگینی کوله‌پشتی و آن یکی هم آن‌قدر قاتی‌پاتی خورده که حالش بد شده... خلاصه اینکه همه می‌خواهند برگردند و زودتر از شر لباس‌ها وکوله‌پشتی‌هایشان خلاص شوند. در این گیر و دار ناگهان صدایی از آسمان بهگوشمان می‌رسد.

 باران، باران گرفته است... بله، اوضاع می‌تواند متفاوت باشد اگر پیش ازحرکت، لوازم کوهنوردی درست‌ و حسابی همراه داشته باشیم و از اوضاع آب‌وهوابا خبر بوده و بدانیم که وقتی مشکلی پیش می‌آید، چه کار کنیم تا بتوانیماز پس حل کردن آن برآییم تا یک روز خوب را با خانواده بگذرانیم.

این لوازم برای کوهنوردی از نان شب واجب‌تر است!
کاپشن، شلوار، کلاه
درحالت کلی، جنس کاپشن و شلوار باید حتما از پارچه بادگیر با درصد بین 60تا70 درصد باشد تا بدن بتواند تنفس کند و ذرات عرق را دفع کند. اما اگراهل کوهنوردی حرفه‌ای هستید یا دست‌کم می‌خواهید به جرگه‌ حرفه‌ای‌هابپیوندید، بهتر.........


ادامه مطلب

پنج شنبه 2 آبان 1392 16:2 امیررضا زوله

گتر

در طول فعالیتهای روزانه، آب، برف، شن و ماسه می‏تواند از بالای کفش وارد آن شوند. گتر می‏تواند حدفاصل بین کفش و شلوار را بپوشاند و اجازه ورود چیزی به درون کفش ندهد. 

کوهنوردان در زمستان و تابستان گتر را همراه خود دارند چرا که باران، شبنم گل و برف در تمام طول سال باعث....


ادامه مطلب

پنج شنبه 2 آبان 1392 15:31 امیررضا زوله

قله های جدید هشت هزارمتری !

  

این آنگ تشرینگ شرپای وطن پرست چه ها که نمی کند ، اگر اکتبر امسال موفق شود ادعای خود را در مجمع عمومی UIAA ثابت کند ، از این پس  کوه نوردان به جای چهارده قله ، برای پیوستن به باشگاه هشت هزارمتری ها باید نوزده قله را صعود کنند !

کاتماندو : نپال که تاکنون افتخار جهانی دارا بودن 8 قله هشت ......


ادامه مطلب

پنج شنبه 2 آبان 1392 15:24 امیررضا زوله

مسیر جدید در پاکستان

 04 - Kapura topo 1,triangle marks Alam's col and bivy site

زوج پرتغالی ، دانیلا تشیرا و پائولو روکسو که در سال 1388 با سخن پراکنی خود مبنی بر ریختن زباله در شیب یخی توسط ایرانی ها (تیم سراب و هیئت استان تهران در گاشربروم 2)  ، نام آشنای ایرانی ها هستند ، مسیر جدیدی......


ادامه مطلب

پنج شنبه 2 آبان 1392 15:12 امیررضا زوله